A "Le Grand Paris Express" célja, hogy a közösségek, a gazdasági szereplők és a helyi lakosság szolgálatában az egész fővárosi régió fejlődésének gerincévé váljon, és példátlan innovációs potenciált kínáljont:
A négy új metróvonal körbeveszi a fővárost, és összeköttetést kínál a három párizsi repülőtérrel, üzleti negyedekkel és kutatóintézetekkel. Körülbelül 165 000 vállalatot kapcsolnak össze a helyi tömegközlekedéssel, és naponta több mint kétmillió ingázót szállítanak. A tervezőiroda szerint a "Le Grand Paris Express" célja új mobilitási minták kialakítása, a külvárosok közötti közlekedés megkönnyítése, valamint a Párizs környéki régiók és a főváros közötti jobb összeköttetés.
A már nem kizárólag átmenő forgalomnak szánt terek kialakítása érdekében az állomások funkcióját az alapoktól újragondolták. A központi fekvésű metróállomásokon a jövőben már nem csak az ingázók fognak fel- és leszállni, hanem a helyi lakosok is vásárolhatnak és dolgozhatnak.
A 16-os vonal alagútépítésén kívül a francia Eiffage építőipari csoport 26 kapcsolódó építmény és öt állomás megépítéséért felel.
A "Gare du Bourget" körpályaudvar a "Le Grand Paris Express" egyik jövőbeli csomópontja.
64 méter körüli átmérőjével és 30 méter körüli mélységével egy két vasúti sínnel és egy országúttal határolt háromszög közepén fekszik.
Ezek a keretfeltételek rendkívül magas követelményeket támasztanak a tervezéssel és a megvalósítással szemben, de a felhasznált eszközökkel, berendezésekkel szemben is. Emiatt is az Eiffage a fischerre támaszkodik a rögzítési megoldások területén.
Mindenekelőtt a FIS EM Plus fischer injektálóragasztó biztosítja a biztonságos és gyors haladást az Eiffage építkezéseken. „A FIS EM Plus igazi problémamegoldó számunkra” – mondja Massir El Alama, az Eiffage projektmenedzsere.
„További plusz előny, hogy könnyebben tárolhatjuk a ragasztóanyagot. Nincs szükségünk extra fűtött helyiségre vagy konténerre. Az epoxigyanta ragasztóanyag nem fagy meg.”
A fischer pedig hozzáértő és megbízható partner a járdák és az alagút sínlemezeinek állványozásában is. Mert az FBS II 14 és FBS II 8 segítségével a fischer műszaki osztálya minden terhelési esetet képes megoldani mindössze két termékkel, így csökkentve az Eiffage-hoz felhasználható termékek számát.Ez nagymértékben csökkentette számunkra az alkalmazási hibák kockázatát az építkezésen.
A minőség mindig is elsődleges szempont volt a fischernél, és ez minden fischer termék rendkívüli élettartamában tükröződik.
Az építőipar területén a szabványos konstrukciókra vonatkozó Eurocode normák 50 éves várható élettartamot feltételeznek, így általában minden tervezési módszer ezen az 50 éven alapul.
A „Le Grand Paris Express” projekt követelményei azonban még magasabbak. 100 éves garantált élettartam szükséges és fontos a nagy infrastrukturális projektekhez, mint például metróalagutak, viaduktok, atomerőművek stb. Minden tervezésnek ezen a specifikáción kell alapulnia. És a felhasznált termékeknek is meg kell felelniük az elvárt 100 éves élettartamnak.
A FIS EM Plus injektálóragasztó (ETA – European Technical Assessment) engedéllyel rendelkezik.
A nagyszabású projektek, például a "Le Grand Paris Express" erős partnereként a fischer tisztában van az ügyfelekkel és az ügyfelekkel szembeni felelősségével.
A termékek minősége, a versenyképes árak és a termékek megbízható elérhetősége központi szerepet játszik, de korántsem minden, ami a sikeres együttműködéshez kell.
A rendszeres jelenlét az építkezésen, valamint a fischer műszaki osztályának gyors és precíz reagálási képessége lehetővé teszi olyan testre szabott megoldások kidolgozását, amelyek optimálisan figyelembe veszik a projekt egyedi követelményeit és körülményeit.