Le Grand Paris Express:

Biztonságos rögzítések a jövő metrómodelljéhez

Le Grand Paris Express:

Infrastrukturális projekt Párizsban

200 kilométernyi vasúthálózat, 68 új metróállomás és további négy metróvonal – a „Le Grand Paris Express” az egyik legnagyobb jelenleg megvalósuló infrastrukturális projekt Európában.

2030-ra be kell fejeződnie a francia főváros körüli tömegközlekedési hálózat nagyarányú bővítésének, ezzel is új szintre emelve a nagyvárosi régió fejlődési lehetőségeit. 2016 óta számos építőipari cég dolgozik a megvalósításon.

Köztük van az Eiffage világcég. A francia építőipari csoport többek között az új 16-os vonal építési szakaszáért felelős. Ennek során kifejezetten a fischer know-how-jára és termékeire támaszkodik.
A sokoldalú fischer támogatás
Le Grand Paris Express

Le Grand Paris Express

Ügyfél:
Société du Grand Paris (SGP) és Île-de-France Mobilités (IdFM)
Becsült költségek:
Körülbelül 35 milliárd euró
Projekt tárgya:
A párizsi metróhálózat bővítése
Építés:
200 kilométer új vasútvonal, 90 százaléka föld alatt, 68 új állomás, 6 vezető nélküli metróvonal
Tervezett kivitelezési idő:
2016-tól valószínűleg 2030-ig

Le Grand Paris Express: sokkal több, mint egy közlekedési hálózat

A "Le Grand Paris Express" célja, hogy a közösségek, a gazdasági szereplők és a helyi lakosság szolgálatában az egész fővárosi régió fejlődésének gerincévé váljon, és példátlan innovációs potenciált kínáljont:

A négy új metróvonal körbeveszi a fővárost, és összeköttetést kínál a három párizsi repülőtérrel, üzleti negyedekkel és kutatóintézetekkel. Körülbelül 165 000 vállalatot kapcsolnak össze a helyi tömegközlekedéssel, és naponta több mint kétmillió ingázót szállítanak. A tervezőiroda szerint a "Le Grand Paris Express" célja új mobilitási minták kialakítása, a külvárosok közötti közlekedés megkönnyítése, valamint a Párizs környéki régiók és a főváros közötti jobb összeköttetés.

A már nem kizárólag átmenő forgalomnak szánt terek kialakítása érdekében az állomások funkcióját az alapoktól újragondolták. A központi fekvésű metróállomásokon a jövőben már nem csak az ingázók fognak fel- és leszállni, hanem a helyi lakosok is vásárolhatnak és dolgozhatnak.

Az új "Gare du Bourget" vasútállomás építése

1. építési szakasz 16. vonal leírása

Kivitelező/menedzsment:
Eiffage Építőmérnöki cég
Rendelési érték:
Majdnem 2 milliárd euró
Projektpartner:
Razel Bec, Eiffage Rail, TSO und TSO Caténaires
Alkalmazás:
Közel 20 kilométer alagútépítés, 6 alagútfúró gép használata, 5 metróállomás építése, több mint 20 egyéb melléképület mélyépítése

A sokoldalú fischer támogatás 

A 16-os vonal alagútépítésén kívül a francia Eiffage építőipari csoport 26 kapcsolódó építmény és öt állomás megépítéséért felel.

A "Gare du Bourget" körpályaudvar a "Le Grand Paris Express" egyik jövőbeli csomópontja.

64 méter körüli átmérőjével és 30 méter körüli mélységével egy két vasúti sínnel és egy országúttal határolt háromszög közepén fekszik.

Ezek a keretfeltételek rendkívül magas követelményeket támasztanak a tervezéssel és a megvalósítással szemben, de a felhasznált eszközökkel, berendezésekkel szemben is. Emiatt is az Eiffage a fischerre támaszkodik a rögzítési megoldások területén.

Megoldani azokat a problémákat, ahol mások kudarcot vallanak

Mindenekelőtt a FIS EM Plus fischer injektálóragasztó biztosítja a biztonságos és gyors haladást az Eiffage építkezéseken. „A FIS EM Plus igazi problémamegoldó számunkra” – mondja Massir El Alama, az Eiffage projektmenedzsere.

„További plusz előny, hogy könnyebben tárolhatjuk a ragasztóanyagot. Nincs szükségünk extra fűtött helyiségre vagy konténerre. Az epoxigyanta ragasztóanyag nem fagy meg.”

A fischer pedig hozzáértő és megbízható partner a járdák és az alagút sínlemezeinek állványozásában is. Mert az FBS II 14 és FBS II 8 segítségével a fischer műszaki osztálya minden terhelési esetet képes megoldani mindössze két termékkel, így csökkentve az Eiffage-hoz felhasználható termékek számát.

Minden terhelési eset megoldása mindössze két termékkel
Ez nagymértékben csökkentette számunkra az alkalmazási hibák kockázatát az építkezésen.
Giacomo Pini, alagútépítési vezető

100 éves élettartam – nem probléma a fischer számára

A minőség mindig is elsődleges szempont volt a fischernél, és ez minden fischer termék rendkívüli élettartamában tükröződik.

Az építőipar területén a szabványos konstrukciókra vonatkozó Eurocode normák 50 éves várható élettartamot feltételeznek, így általában minden tervezési módszer ezen az 50 éven alapul.

A „Le Grand Paris Express” projekt követelményei azonban még magasabbak. 100 éves garantált élettartam szükséges és fontos a nagy infrastrukturális projektekhez, mint például metróalagutak, viaduktok, atomerőművek stb. Minden tervezésnek ezen a specifikáción kell alapulnia. És a felhasznált termékeknek is meg kell felelniük az elvárt 100 éves élettartamnak.

A FIS EM Plus injektálóragasztó (ETA – European Technical Assessment) engedéllyel rendelkezik.

Konstruktív együttműködés

A nagyszabású projektek, például a "Le Grand Paris Express" erős partnereként a fischer tisztában van az ügyfelekkel és az ügyfelekkel szembeni felelősségével.

A termékek minősége, a versenyképes árak és a termékek megbízható elérhetősége központi szerepet játszik, de korántsem minden, ami a sikeres együttműködéshez kell.

A rendszeres jelenlét az építkezésen, valamint a fischer műszaki osztályának gyors és precíz reagálási képessége lehetővé teszi olyan testre szabott megoldások kidolgozását, amelyek optimálisan figyelembe veszik a projekt egyedi követelményeit és körülményeit.

cd-blue-54ff7c8c74-nkjs4